fredag 22 april 2011

CMS: WosBee E-butikslösning



E-butiker med WosBee:

Att skapa E-butiker från scratch kan vara en huvudvärk. Och huvudvärk får man också när man söker igenom webben efter bra och billiga lösningar. Och om man som jag vill ha en säker server med internationell support är det inte någon succé att trycka ner någon PhP-lösning på hemmaservern. Nej, e-butiker är en vetenskap i sig själva.
Jag gav mig ut på jakt efter en färdig plattform (2008) som med låg kostnad och en uppsjö av funktioner kunde producera en kraftfull e-handelslösning, och efter att ha provat några fastnade jag för Smilehouse lösning:WosBee.
Denna plattform är inte den mest användarvänliga för då den innehåller en myriad möjligheter. Lagerstatus, currency exchange, bonus systems, payment options, e-mail processes o.s.v. Men detta är något som e-butiksägaren inte behöver oroa sig för när jag bygger upp butiken. Vad kunden får är en butik som kan hantera upp till 10.000 produkter i sin budgetform. Dessutom stöder den kreditkortsbetalningar, PayPal (naturligtvis) och även säkra bankbetalningar för alla större banker i Norden.
Maskineriet är en plattform kallad 'Workspace', en (som jag ser det) Ajax-lösning då anropsrutinerna mest körs igenom JavaScript.
Efter att ha använt denna plattform några gånger kan jag tryggt säga att det ger valuta för pengarna för växande företag. Och kunderna som köpt denna e-handelslösning av mig upplever inga problem med att lägga upp nya produkter efter en kort genomgång.
Är det dock så att ni/kunden har ett tiotal produkter de vill marknadsföra bygger jag dock en liten personlig e-butik med PayPal-funktion som hanterar Visa och EuroCard (med t.ex. PrestaShop, ZenCart eller CubeCart. Alternativet är att skaffa någon lösning som kostar månadsvis (de e-handelslösningar som marknadsförs så hårt på bl.a. Google). Valet är fritt!
http://bergstromsservice.shop.wosbee.com , Bergströms Service DemoButik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar